Az oktató játékok a tanulásban
A tanítás és tanulás folyamatában a legrégebbi felfogás, hogy az oktató előad, a hallgató pedig befogadja mindazt. Ezt alaptézisként fogadják el sokan, de a napjaink oktatási rendszere szívesen alkalmaz didaktikus játékokat az ismeretelsajátítás folyamatában azért, hogy a feldolgozott téma érdekesebb és maradandóbb legyen a tanulók számára.
Ezek más néven az oktató játékok. Bármilyen játékot lehet oktató játékként értelmezni, aminek meghatározott célja van a folyamat során. Oktató játékok lehetnek akár a memóriakártyák, akár a logikai gondolkodást igénylő társasjátékok, akár a koncentrációt igénylő vagy az ügyességet fejlesztő darabok is.
Az, hogy melyiket használja fel a tanító az ismeretanyag elsajátításához vagy elmélyítéséhez, azt a tananyagban szereplő fő cél határozza meg.
Példaként említve, ha a mértani forma felismerése és megnevezése a fő cél az oktatás során, akkor hatékonyan alkalmazható a „Tangoes” elnevezésű oktató játékok, ugyanúgy a mértani formák megismerésére, mint a formák változatos használatának bemutatására. Ezek a játékok egyszerűvé és felejthetetlenné teszik, a másképpen unalmasnak és nehéznek tűnő tananyagot.