Forma

Adni jobb, mint kapni!

Autó

A Buick Grand National ikonikus autó, amit sohasem feledünk

Az izomautók világát sokan kedvelik. Ki ne ismerné a megzabolázhatatlan Mustangokat, a faltörő kosként dübörgő Chargereket és persze az ikonikus Camaro is sokak kedvence. De ez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen ebben a témakörben még számos, itthon kevésbé ismert márkát lehet felemlegetni, úgy mint a Buick Grand National, aminek története sok érdekességet tartogat azoknak, akik fogékonyak erre a témakörre. A szériában szereplő modellek erejét jól példázza, hogy két egymást követő évben (1981, 1982) is sikerült elnyerniük a Gyártók kupáját. Ez pedig olyan lehetőséget kínált marketing szempontjából, amit kár lett volna kihagyni. A Buick Grand National a hagyományos fekete árnyalat helyet szénszürke festést kapott, amivel szintén kiemelkedett a sorból, a kor más modelljei közül. Ezt az egyediséget tovább fokozták a különleges ülések és a speciális műszerfal. A motorháztető alatt pedig 4,1 literes V6 szívómotor dübörgött. A sportkupé szériát turbófeltöltővel is megspékelték, ami plusz 50 lóerőt jelentett.

Buick Skylark – erőteljes stílus, kifinomult elegancia

Az első változatok születéséig, egészen 1953-ig kell visszamennünk az időben, amelyek Roadmaster alvázra épültek, de ezeknek nem tartott sokáig a gyártása. Ennek ellenére igazi luxuskabriónak számítottak. A nagy áttörést a Buick Skylark esetében 1961 jelentette, bár akkor még Buci Special-nek hívták az előfutárt. Megjelent kétajtós kabrió kupé kivitelben, aminek az egyik érdekessége, hogy ez volt az első sorozatgyártásba került autó az Államokban, amibe egy V6 motor került. A következő években a Buick Skylark szárnyalni kezdett az eladásokat illetően. A Grand Sport 325 lóerős motorjával sokak kedvence volt akkoriban. Ezt a teljesítményt V8 motor préselte ki magából, aminek igazán megnyerő hangja volt, a dupla kipufogónak hála. Ezt követően továbbra is szépen ívelt felfelé a Skylark népszerűsége. 1967-ben már ötféle karosszériaváltozat volt kapható, 1968-ban pedig megérkezett a második generáció. Ez a szárnyalás egészen a 90-es évekig tartott. Ezután már megközelíteni sem tudták az addig produkált eladásokat, így 97-ben megszüntették a gyártást.

Buick Le Sabre- erő és kényelem egyben

A Buick Le Sabre gyártása 69-ben kezdődött és számos modell látott napvilágot egészen 2005-ig. Ez volt Észak-Amerika legnépszerűbb autója, nem kevesebb, mint 40 éven keresztül. Nem véletlenül várt az Egyesült Államokban az autóipar egyik legismertebb darabjává, hiszen tartósság, erő és kényelem jellemezte. Főként azok választották, akik szerették a kényelmet és az erős motorokat. A számos változat ellenére, a Buick Le Sabre jellegzetes stílusa mindvégig megmaradt.

A kultikussá vált Buick Riviera

A Buick Riviera sportos luxusautó, amit a Buick gyártott 1963 és 1999 között. Az autó a korszak stílusát kitűnően tükrözte, ráadásul kiváló minőségű anyagokat, meg technológiát használtak a gyártásához. A Buick Riviera kiemelkedő vonalvezetése és erőteljes motorjai vonzották a vásárlókat. A modell rajongói szerint, a széria második típusa sikerült a legjobban, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy a mérnökök gondolkodásmódja korszakalkotónak számított abban az időben.

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás